Karjeras mēnesis Stalbes pamatskolā
7.martā viesojās skolas absolventi Diāna Opincāne un Renārs Liepiņš, lai 9.klases skolēniem stāstītu par izglītības iespējām Vidzemes Tehnoloģiju un Dizaina tehnikumā, par savu pieredzi mācībās un praksē.
Karjeras mēneša laikā (no 17.janvāra līdz 17.februārim), Stalbes pamatskolas skolēni iepazina dažādas profesijas, īpašu uzmanību pievērsa sev interesējošu profesiju izzināšanai, ievērojot uzdevuma “Mana profesija” nosacījumus.
2.klase iepazina vides speciālista, dārzkopja, vetārsta, sociālā darbinieka, pavāra un zobārsta profesiju. Pavāra un zobārsta profesiju iepazīšana papildināja tiešsaistes nodarbību “Man ir skaisti zobi!”, bet vides speciālista profesija – ZAAO tiešsaistes nodarbību par atkritumu šķirošanu.
Pēc tam skolēni gatavoja plakātus par savu sapņu profesiju, izceļot pieredzi – kādām īpašībām būtu jābūt viņa profesijas pārstāvim, kādi ir šīs profesijas darbarīki un darba pienākumi.
3.klase noskatījās video par dažādām profesijām un pārrunāja redzēto. Skolēni individuāli gatavoja prezentācijas par tām profesijām, kuras nākotnē vēlētos apgūt, prezentācijā norādot, ko viņi jau dara saistībā ar šo profesiju. Bērni labi sapratuši, ka dažādām profesijām jābūt attiecīgām zināšanām un prasmēm. Skolēni izvēlējās šādas profesijas: gleznotājs, vizuālās mākslas skolotājs, zirgu trenere, jātniece, veterinārārste, karavīrs, izmeklētājs, policists, traktorists, pianists.
4.klases skolēni dziļāk iepazina savu iespējamo nākotnes profesiju: vetārsts, zinātnieks, pavārs, celtnieks, galdnieks, dizainers. Meklēja informāciju par savu profesiju, to apkopoja un noformēja uzskatāmā plakātā. Plakāti tika izlikti sākumskolas koridorā, lai citu klašu skolēni var iepazīties ar noteiktās profesijas aprakstu. Klasei un karjeras konsultantam savu profesiju prezentēja 23. februārī.
5., 6.klases skolēni ar interesi noskatījās izglītojošu filmu “Jauno profesiju parāde”, kurā tika stāstīts par nākotnē vajadzīgām profesijām, kā mākslīgo ķermeņa daļu ražotājs, atmiņas ķirurgs, atkritumu inženieris, kosmosa gids, dronu pilots. Katrs izteica savas domas, iztēlojās, kā būtu strādāt par atmiņas ķirurgu, jo tad varētu “izoperēt”visu nepatīkamo, kas ir piedzīvots. Otra profesija, kas raisīja interesi-mākslīgo ķermeņa daļu ražotājs. Viens skolēns vēlētos kļūt par dronu pilotu. Šī vairāk bija zēnu izvēle-saistīt karjeru ar nākotnes profesijām. Meitenes vēlētos kļūt par aukli, veterinārārstu, skolotāju. Kāds skolēns vēlētos kļūt fotogrāfs, kāds būs zemnieks, cits arhitekts. Lai izdodas!
7.klase sagatavoja prezentācijas par sev interesējošām profesijām: lidmašīnu aviolīniju transporta pilots, veterinārārsts, ugunsdzēsējs, biologs, skolotājs, datorsistēmu tehniķis, pavārs, kultūras menedžeris, kultūras pasākumu vadītājs – organizators.
8.klases skolēniem bija interese par programmētāja, veterinārārsta un konditora profesijām.
9.klase veiksmīgi ir prezentējusi savus darbus “Mana profesija”.
Aplūkotās profesijas: ēku būvinženieris, programmētājs, ugunsdzēsējs, elektrotehnikas inženieris-programmētājs, pirmsskolas skolotāja, pārtikas tehnologs, pavārs, mēbeļu dizainers, klientu apkalpošanas speciālists, multimediju dizainers, fotogrāfs, veterinārārsts, fizioterapeits.
Lai 9. klases skolēniem izdodas veidot mērķtiecīgu karjeras izvēli, izraudzīties profesiju un no sirds saukt to par savu sapņu profesiju!
Karjeras konsultante Jolanta Dzene