Stalbes pamatskolas skolēnu sniega izjūta un mācību stundas sniegā

Skatīt bildes Galerijā šeit.

Ziemas Latvijā pēdējos gados ir ne pārāk sniegotas. Šogad ir citādi-sniega brīžiem tik daudz, un tas ir gan sasalis, gan slapjš. Kāpēc gan neizmantot šo dabas piedāvājumu un iziet ārā mācīties?

Domāts, darīts!

No 10. līdz 18.februārim skolotāji kopā ar skolēniem veica  uzdevumus – veidoja sniega skulptūras attiecīgā mācību priekšmeta tēmas apguves ietvaros.

Dizaina un tehnoloģiju stundā 2. klases skolēni apgūst tēmu “Veidošana”. Mālu aizstāj sniegs.

Mikuss karantīnā sēž krēslā un komunicē ar vietējo draugu. Gabriela gaida Lieldienu zaķi.

Vizuālās mākslas stunda 3. klasei. Sniegu var arī krāsot, tādējādi top cēls pingvīns, svītrains tīģeris un vēl kaut kas tik balts kā pats sniegs.

4. klase apgūst tēmu “Zīmes un simboli” vizuālajā mākslā. Skolēni veido savu zīmi vai simbolu, izprot tā nozīmi.

5. klase veic matemātikas uzdevumus sniegā. Tēma – “Ģeometriskās figūras”. Skolēni mērīja, iezīmēja kontūras, vāca ķērpjus to iezīmēšanai. Tā kā notika olimpiāde, tad tapa arī olimpiskie apļi.

6. klases tēma – “Vēstījums ar apraksta elementiem”. Skolēni veido kādu filmas vai literārā darba varoni, par kuru latviešu valodas stundās rakstīs radošo darbu. Tika izveidots Teletūbijs, Amango, Spociņš un Bēdīgais zaķis.

Ģeogrāfijas stundās  8. klases skolēni apgūst tematu par biomām/dabas zonām. Stundās noskaidro,  kādi augi un dzīvnieki ir dažādās biomās.  Veidojot sniega figūras, skolēni izvēlējās uztaisīt polārzaķi, kas ir pielāgojies dzīvei polārajos un kalnu apgabalos. Lai zaķim nebūtu garlaicīgi, izveidoja arī zivs figūru.

Sniega skulptūru veidošanas pasākuma ietvaros 9. klase, kas ķīmijā apgūst organiskās ķīmijas pamatus, veido no sniega pēc izvēles kāda ogļūdeņraža (oglekļa un ūdeņraža savienojumi) telpisku modeli. Izaicinājums izrādījās gan savienot atomus savā starpā, gan izveidot vizuāli atšķirīgus oglekļa un ūdeņraža atomus.

Skolēniem šāda veida stundas šķita interesantas un veselīgas. Skolotāji uzskata, ka tās bija jēgpilnas nodarbības, kas attīstīja caurviju prasmes- jaunradi, pašvadītu mācīšanos-skolēni izvirzīja mērķi, plānoja darbības gaitu, analizēja darba rezultātu.

Paldies visiem skolēniem un skolotājiem, kuri izjuta sniega burvību!

Valodu, sociālās, kultūras un veselības jomas
metodiskās komisijas vadītāja I.Kozlovska

Varētu arī interesēt...