Nordplus Junior projekts

2022. gads

Informācija par Nordplus projekta aktivitātēm rudenī Stalbes pamatskolā

26. septembrī skolā ierodas viesi no Dānijas un Lietuvas, lai realizētu starptautisko Nordplus projektu “Daba cilvēkam- cilvēks dabai”
Projektā piedalās pieci skolēni: Marta Kuzņecova, Ralfs Strazdiņš, Elizabete Dārziņa, Ričards Rudaks, Eunika Balode, kā arī skolotāji Kristaps Baltiņš un Inese Kozlovska. Aktivitātēs iesaistīti būs skolotāji Renāte Hmeļņicka, Adrija Fusa un Solvita Freiberga.
Projekta ietvaros dalībnieki ne tikai piedalīsies kopīgās izzinošās, radošās darbnīcās, bet arī dosies izzinošā pasākumā uz “URDU”, apmeklēs mūsu novada interesantākās vietas- Āraišu ezerpili, Zvārtes iezi, “Vējiņu” pazemes ezerus, Lielstraupes pili, kā arī netālu esošo Zilo kalnu un Sietiņiezi. 

2022. gada 4. – 8. aprīlis
Nord Plus Junior projekts “Nature for the People- People for the Nature”
(Daba cilvēkam, cilvēks dabai)

Skatīt bildes Galerijā šeit.

Stalbes pamatskolas 5 skolēni – Ralfs Strazdiņš (6.kl.), Marta Kuzņecova (6.kl.), Eunika Balode-Novikova (7.kl.), Elizabete Dārziņa (7.kl.), Ričards Rudaks (7.kl.) angļu valodas skolotājas Montas Jēkabsones pavadībā 4.- 8.04.2022. devās uz Dāniju, lai piedalītos Nord Plus Junior projekta otrajā kārtā. Projekts aizsākās 2020. gadā, piedaloties 3 skolām: Stalbes pamatskolai no Latvijas, Plateļu pamatskolai no Lietuvas un Hjembekas internātskolai  (Efterskole) no Dānijas (Zēlandes salā).

Projekta saturs– zaļā izaugsme, klimata pārmaiņas, ilgtspējīga attīstība.

Projekta uzdevumi-

  • veidot izglītības, kultūras attīstības partnerību starp audzēkņiem;
  • veicināt labās prakses apmaiņu vides izglītības jomā;
  • veicināt savstarpēju Ziemeļvalstu un Baltijas valstu kultūras izpratni;
  • dalīties ar aktuāliem vides izglītības materiāliem reģiona kontekstā;
  • kā arī iemācīt grupu darba principus, projektu plānošanu un realizāciju un uzlabot jauniešu pilsonības un iekļaujošas pusaudžu izglītības kvalitāti u.c.

Projekta norises periods tika plānots 09/2020- 05/2022, bet Covid 19 ierobežojumu rezultātā nācās termiņus mainīt. Projekta pirmajā kārtā 2021. gada septembrī projekts norisinājās tiešsaistē. Lietuvas skola prezentēja informāciju par savas apkaimes dabas vērtībām- Žematijas NP, Plateļu ezera ūdens kvalitātes analīzi u. c. Katra dalībvalsts prezentēja savu skolu un katrs pats sevi un vienojās par projekta otrās kārtas norisi klātienē Dānijā šī gada pavasarī.

Hjembaekas skola atrodas apmēram 80 km no Kopenhāgenas uz Zēlandes salas. Skolā mācās ap 70 skolēnu vecumā no 14 līdz 18 gadiem. Mūsu skolas dalībnieki mitinājās skolas kopmītnēs un iejutās šīs skolas skolēnu  ikdienā, piedaloties gan skolas uzkopšanā, gan atpūtas brīžos. Vienu diennakti skolēni pavadīja viesģimenēs, lai iejustos dāņu ģimenes sadzīvē, kā arī lai pielietotu savas angļu valodas prasmes. Ģimenes ļoti laipni uzņēma savus jaunos draugus, katrs iespēju robežās centās savu viesi izklaidēt un ‘’lutināt’’. Protams, neiztika arī bez kurioziem.

Projekta dalībnieki devās uz Brorfeldes observatoriju, kur noklausījās izglītojošu lekciju par pēdējo ledus laikmetu, dalījās grupās, lai apsekotu  ledus laikmeta radīto reljefu tuvākajā apkārtnē, praktiski veidoja pēcledus laikmeta radītās dabas ainavas un izskaidroja notiekošos dabas procesus. Nākamajās dienās skolēni dalījās grupās, strādāja pie iegūto rezultātu apkopošanas un  prezentācijas.

Visa cita starpā noteikti tika gūta pieredze, kā dzīvo cilvēki zemē, kas pēc “World happiness report” datiem esot vislaimīgākie cilvēki pasaulē. Valdība –stabila un sakārtota, viena no labākajām valstīm uzņēmējdarbībai, darbaspēks-produktīvs, izcila veselības aprūpes sistēma. Dāņi ir bagāti, smieklīgi, ar labu humora izjūtu, nestrādā tik daudz, prot atpūsties un baudīt dzīvi. Un ar to ir pilnīgi pietiekami, lai padarītu viņus par laimīgākajiem cilvēkiem pasaulē.

Projekta trešā un noslēdzošā kārta tiek plānota rudenī, septembra beigās, kad projekta dalībnieki ieradīsies mūsu skolā. Mums ir brīnišķīgas dabas dāvanas, ko piedāvāt apskatīt ārzemju viesiem: Lielstraupes pils, pazemes ezeri ‘’Vējiņi’’, Ungurmuiža, Līgatnes pārceltuve, Gaujas Nacionālais parks ar tās ainaviskajiem krastiem un iežu atsegumiem, u.c.

Uz tikšanos rudenī!

2021. gads

2021. gada oktobris. Nordplus projekts “Daba- cilvēkam, cilvēks- dabai”

Stalbes pamatskolai kopā ar sadarbības partneriem no Lietuvas (Platelia  Liepiju skola) un Dānijas (Hjembakas skola )  ir Nordplus sadarbības projekts “ Daba- cilvēkam, cilvēks- dabai”. Diemžēl Covid 19 pandēmijas dēļ notika lielas korekcijas projekta realizācijā, pirmkārt, projekts sākās par gadu vēlāk, un no klātienes vizītēm bija pašlaik jāatsakās.

Projekta realizāciju uzsākām šajā mācību gadā. Pirmā tikšanās bija paredzēta Platelia skolā Lietuvā. Lai gan saslimšana nedaudz bija atkāpusies, skolu koordinatori nolēma, ka pirmā tikšanās būs tiešsaistē.  Katra skola izveidoja savu komandu no 6.-9. klašu skolēniem,  kas piedalīsies projektā. Tiešsaistes tika plānotas trīs dienas, kā jau tas bija sākotnēji plānots projektā.

Pirmajā dienā  ar Platelia skolas direktores uzrunu mēs virtuāli ieradāmies Lietuvā, skaistā Žemaitijas reģionā..  Lai mēs iepazītu viens otru, katra komanda prezentēja sevi un arī iepazīstināja ar savu skolu. Kad bijām virtuāli iepazinušies, devāmies uz lietuviešu valodas stundu un vērojām to.  Dienas noslēgumā mācījām viens otram savas valsts valodu- sarunvalodas frāzes, tautasdziesmas. Mūsu skolas komanda nodziedāja “Bēdu manu lielu bēdu”.

Otrā diena. Lietuviešu skola, tāpat kā mūsu skola, atrodas nacionālā parka teritorijā – Žamaitijas nacionālajā parkā. Mums visiem bija iespēja virtuāli pabūt ekskursijā pa parku. Parks izveidots 1991. gadā un aizņem gandrīz 22 tūkst. ha lielu platību. Teritorijā atrodas vairāki ezeri, lielākais no tiem – Plateliai ezers. Parks piedāvā dažādas iespējas tūristiem, piemēram, pastaigu un velo maršrutus, makšķerēšanu parka ezeros, atpūtu, izmantojot kempingus. Lai labāk uzzinātu par lietuviešu kultūru, var apmeklēt muzeju, iepazīties ar lietuviešu kultūras mantojumu. Virtuālā ekskursija noslēdzās ar viktorīnu par parku. Vislabākais rezultāts bija mūsu Emīlam.

Projekta ietvaros bija paredzēts veikt eksperimentus un kopīgi pētīt Platelia ezera ūdeni. Diemžēl šajā situācijā to nevarēja izdarīt, tāpēc ūdens ķīmisko un bioloģisko izpēti veica lietuviešu skolēni un rezultātus prezentēja pārējiem projekta dalībniekiem.

Trešajā dienā  lietuviešu skolēni bija sagatavojuši prezentācijas par senajiem lietuviešu amatiem. Viens no interesantākajiem amatiem bija vaska sveču liešana. Karsts vasks tiek lēnām liets uz sveces degauklas, kamēr izveidojas vajadzīgais diametrs.  Platelia apkārtnē ir ļoti daudz senu koka ēku, ne tikai dzīvojamās, bet arī baznīca.  Skolēni prezentēja savu novadu, īpaši pievēršot uzmanību senajai koka arhitektūrai.

Dienas otrajā daļā bija virtuālā ekskursija uz Pluņģes hercoga Oginska muižas parku. Parks ir izveidots 18 gs. vidū, kad tika uzcelta pils, atrodas Babrungas upes abos krastos, un mūsdienās tas ir viens no ievērojamākajiem un vērtīgākajiem parkiem Lietuvā. Parka teritorijā aug Pērkona (Pērkūnas) ozols, ko no seniem pagānu uzskatiem dēvē par pērkona Dieva ozolu. Šis ozols ir valsts piemineklis.

Projekta pirmā tikšanās noslēdzās ar izvērtējumu par “viesošanos” Platelia. Galvenā atziņa bija, ka vislabāk ir tikties klātienē, un visi ceram, ka nākošajā reizē, kas plānota 2022. gada aprīlī, būsim visi kopā Dānijā Hjembakā,   nevis katrs savā skolā aiz datora ekrāna. Skolēni uzsvēra, ka šādā situācijā grūti veidot personīgos kontaktus, atrast vēstuļu draugus, jo klātienē to ir izdarīt daudz vieglāk.  Projekts noslēgsies 2022. gada septembrī, kad draugus pie sevis uzņems mūsu skola.
Vēlos teikt paldies skolēniem, kuri piedalījās  ne tikai projekta aktivitātēs, bet arī sagatavošanas periodā, lai varētu prezentēt savu skolu un savu komandu. Paldies angļu valodas skolotājai Montai Jākobsonei, kura visas trīs dienas bija kopā ar skolēniem šajās aktivitātēs un rūpējās, lai pasākums mūsu skolā noritētu labi.

Skolotāja Māra Buša, projekta koordinatore

2020. gads

2020. gada rudenī skola realizēs Nordplus projektu “Daba cilvēkiem- cilvēki dabai” (“Untitled Nature for the people – people for the nature”).

Projektā piedalīsies Plunges reģiona Plateliai ģimnāzija no Lietuvas,  Hjembaka skola no Dānijas un projekta koordinatori Stalbes pamatskola.

Projekta realizācijai ir iegūts finansējums, ko Nordplus projekta ietvaros piešķir Zviedrijas augstākās izglītības padome. Projekts ilgs 2 gadus.

Projekta tēma izvēlēta tāpēc, ka visas skolas ir ekoskolas un vides jautājumiem ir nozīmīga vieta skolas dzīvē. Kopējais projekta finansējums ir 13860 eiro, ko finansē Zviedrijas augstākās izglītības komiteja.

2020. gada rudenī 5 skolēni un 2 skolotāji no katras skolas tiksies Lietuvā, 2021. gada pavasarī dosimies uz Dāniju, bet projekta noslēguma tikšanās 2021. gada rudenī būs Stalbē. Stalbes pamatskolai šis būs 4. projekts, kas tiks īstenots Nordplus programmā.

2018. gads

8. – 12. oktobris. 7. un 8. klases skolēni kopā ar skolotājām R. Hmeļņicku un S. Auziņu piedalās starptautiskajā Nordplus klašu apmaiņas projektā  „Historical, cultural and natural heritage is what we are proud of”  („Vēstures, kultūras un dabas mantojums ir tas ar ko mēs lepojamies”). Skolēni devušies uz Lazdijai rajona Seiriju Antana Zmuidzinaviciaus ģimnāziju Lietuvā.  2019. gada pavasarī lietuvieši skolēni viesosies Stalbē.

2018./2019. mācību gadā skola realizēs Nordplus klašu apmaiņas projektu ar Seiriju Antano Zmuidzinaviciaus ģimnāziju (Lietuva). Projekta nosaukums “Historical, cultural and natural heritage is what we are proud of” (Mēs lepojamies ar savu kultūras, vēstures un  dabas mantojumu).

 

 2017. gads

Stalbes skolēni dāņu skolā

M. Buša – projekta koordinatore

Maija sākumā satauktas sirdis bija 19 Stalbes vidusskolas 5. un 6. klases audzēkņiem, jo viņi gatavojās doties nedēļu mācīties uz Dāniju. Kāpēc? Tāpēc, ka  šajā mācību gadā skola realizē Nordplus klašu apmaiņas projektu ar Vester Skerninge Friskole Dānijā. Rudenī 20 dāņu skolēni „iejutās” mūsu skolēnu dzīvē, un tagad bija pienākusi mūsu kārta.

8. maija rīts lielākajai daļai Stalbes skolēnu bija ļoti satraucošs, jo pirmo reizi dzīvē jālido ar lidmašīnu, bet lai nokļūtu tajā, ir drošības kontrole, bagāžas nodošana. Viss tas pirmo reizi. Kopā ar skolēniem dodas viņu audzinātājas Renāte Hmeļņicka un Māra Buša ( projekta koordinatore)Tad nepilnas divas stundas un esam H, K. Andersena zemē Dānijā. Bet tas ir tikai pusceļš. Tālāk ar vilcienu, jo Verter Skerninge atrodas Finas salas dienvidos.  Arī dažas skolēnam brauciens ar vilcienu ir pirmo reizi viņa mūžā. Lai nokļūtu uz Finas salas vilciens dodas pa tuneli zem jūras šauruma un tas atkal ir piedzīvojums.

Ir pēcpusdiena uz esam beidzot galā. Mūs sagaida pavasara saulīte un smaidoši, priecīgi dāņu skolēni, mūsu nākamās nedēļas „klases”biedri. Esam skolā un pirmais pārsteigums. Skolā klasēs skolēni staigā ar zeķēm, jo kā paskaidroja skolas direktors Jens, tā naudiņa ko ieekonomē uz tīrīšanas firmas nomu, tiek izterēta skolēnu projektos, kā piem., nedēļa Anglijā, papildinot svešvalodas zināšanas vecākajās klasēs. Bet ar to pārteigumi nebeigsies. Dažādas iepazīšanas aktivitātes, ekskursija pa skolu un tās teritoriju un beidzot mūsu skolēni nonāk savās „jaunajās ģimenēs” .

Otrā dienas rīts sākas ar pirmo iespaidu istāstīšanu. Protams, tiek salīdzināts, kā tas ir pie mums.  Skolas dienas rīts iesākas ar kopīgu stundu visai skolai, kur skolotāja pastāsta par savu ceļojumu uz Taizemi, kur satika divus dāņu bērnus. Un ta djau arī pirmie pārsteigumi mums: skolēni savas mobilās ierīces ( telefonus, planšetes)  skolā izmantot nedrīkst. Ir tikai viena diena nedēļā, kad pusstundu pēcpusdienā viņi to drīkst skolā darīt. Starpbrīži, kas ir 15 minūšu gari tiek pavadīti ārā vienalga kādos apstākļos, vai arī lasot grāmatas, spēlējot spēles. Mācību stundu plāns arī neparasts mums, piem., ceturtdien visas stundas notiek ārā, trešdien visas stundas ir mājturība un tehnoloģija ( mūsu izpratnē). Mums šajā dienā ir pasaku stunda- skolotāja iepazīstina ar H. K. Andersenu.  Mēs iepazīstinām ar mūsu pasakām un nospēlējam „Vecīša cimdiņu” . Tad skolēni tiek sadalīti jauktās grupās, katra grupa izvēlas kādu no populārajām pasakām, raksta tai scenāriju, gatavo rekvizītus, jo uzdevums bū uzņemt pasakai videofilmu.  Pēcpusdienā arī mēs uzzinām, ko nozīmē stunda ārā. Visi dodamies pārgājienā uz jūru ( apm. 5 km) Pie jūras uzkurinām ugunskuru, cepam maizīti, spēlējam spēles. Drosmīgie pastaigājas pa jūru. Gribēja jau arī izpeldēties, bet laika apstākļi nebija tie labākie. Un pēc tam atpakaļ ceļš uz skolu un uz mājām pie savām ģimenēm.

Trešdiena. Dodamies filmēšanas ekspedīcijā uz vienu no skaistākajiem objektiem ne tikai Dānijā, bet visā Eiropā – Egeskovas pili. Un atkal pārsteigums, pils teritorijā ir ne tikai paša pils ar ekspozīciju, bet motormuzejs, atpūtas parks skolēniem un bērniem ar staigāšanu pa koku galotnēm, skaists parks, stādu audzētavu. Un mēs redzējām, ko nozīmē stunda ārā. Lai arī laiks mūs nelutināja ( reizēm uzlija lietus) pils parks  bija pils ar dažāda vecuma skolēniem ,sākot no pašiem mazākajiem – bērndārzniekiem un beidot ar vecāko klašu skolēniem.  Mēs ne tikai apskatījām visu kompleksu, bet šeit skolēni ģērbās savos pasaku tēlos un filmēja H. K. Andersena pasakas video.

Ceturtdiena, mūsu pēdējā diena skolā. Un šoreiz mums ir mājturības un tehnoloģijas stundas. Bet rīts iesākas ar kopīgu stundu un šoreiz stundas tēma ir mūsu kopīgais projekts un mēs un ka esam ļoti svarīgi liecina, ka blakus Dānijas karoga standartam atrodas ar Latvijas karogs. Skolotāja Vicki iepazīstina visus skolēnus ar Latviju , ar mūsu projektu. Mūsu skolēni parāda, ka esam dziedoša tauta un nodziedam divas populāras tautas dziesmas „Pūt vējiņi” un „Bēdu manu lielu bēdu” .  Pēc kopīgās stundas skolēni atkal savās grupās dodas uz stundām- virtuvē skolēni cep dāņu sausmaizītes, amatu mācībā izgriež papīra nazi no koka, mūzikas stundā mācās dziesmu dāniski, glezniecībā apglezno jūras krastā atraastos un savāktos akmeņus un katrs skolēns veido kolāžu par  nedēļu Dānijā.  Vakarā pēdējais kopīgais vakars ar vecākiem, atvadas, kas bija ļoti asarainas skolēniem. Nedaudz paguļam skolā, jo pulksten vienos naktī sākas mūsu mājupceļš. 

Piektdienas saulīti uzlecam mēs redzam atrodoties lidmašīnā.  Visu ceļu cīnoties ar miega rūķi, nebeidzas sarunas par piedzīvojumiem, pārdzīvojumiem un domās atkal un atkal atgriežas pie notikumiem Vester Skerningē.

Skolēni ieguva jaunus draugus, varēja uzlabot savas angļu valodas zināšanas, iemācījās komunicēt ar citu tautu skolēniem. Un kā viņi teica, ka vēl grib piedalīties kādā projektā, jo tas ir ļoti interesanti.

 2016. gads

No 3. līdz 7. oktobrim skolā viesojās skolēni no Dānijas (Vester Skerninge Friskole) Abas skolas realizē Nordplus Junior klašu apmaiņas projektu “Through family and national history we get to know each other”

Nordplus junior  klašu apmaiņas projekts Stalbes vidusskolā “Iepazīstot ģimeņu un valstu vēsturi, mēs uzzinām vairāk viens par otru”

(“Through family and national history we get to know each other”)

M. Buša- projekta koordinatore

Oktobra pirmā nedēļa Stalbes vidusskolā sākās ar ciemiņiem no Dānijas skolas (Vester Skerninges Friskole). 24 dāņu skolēni ieradās mūsu skolā Nordplus Junior klašu apmaiņas projekta „Throuhg family and national history  we get to know to each other” ietvaros.  No mūsu puses projektā piedalās 5. un 6. klases skolēni.

Pirmdiena dāņu skolēniem bija sākusies ļoti agri, citiem pat ap pulksten 3 , jo bija jāpaspēj uz vilcienu, lai dotos uz Kopenhāgenas lidostu, no kurienes viņi devās nedēļu ilgā piedzīvojumā uz Latviju.  Saule un zelta rudens bija pirmais iespaids par mūsu zemi. Ceļš uz Stalbi veda cauri Siguldai, kas viesus priecēja ar rudens krāsu bagātību.  Ierodoties skolā,  viesi apmeklēja Pārgaujas novada pašvaldību, kur ar viņiem tikās novada priekšsēdētaja vietnieks I. Kalniņš un plānošanas  daļas vadītāja B. Zvejniece, kas pastāstīja par novadu. Visi viesi no pašvaldības saņēma nelielas dāvaniņas, kā arī dāņu skolotāji pasniedza grāmatu par Dāniju. Diena noslēdzās ar radošās darbnīcas „Ezeriņi” apmeklējumu. Šeit dāņu skolēni varēja radoši izpausties- apgleznot magnētus – akmentiņus, kurus pēc tam varēja paņemt līdzi piemiņai no Stalbes.  Paldies I. Miezei  par šo aktivitāti. Atgriežoties mājās, katrā ģimenē būs maza daļiņa no Latvijas. Pirmo nakti skolēni pavadīja skolā, jo tāda bija viņu vēlēšanās.

Otrdiena sākās ar projekta atklāšanas pasākumu. Abas skolas prezentēja sevi, mūsu bērni iepazinās ar dāņu skolēniem.  Skolas direktore izvadāja viesus ekskursijā pa skolu.  Pēc iepazīšanās ar skolu, sākās mūsu un dāņu skolēnu kopīgais darbs pie projekta realizācijas. Lai skolēni labāk iepazītu viens otru, vecāko klašu skolēni I.Buša, M.J.Ausmanis un K.Kalniņa vadīja „ledus laušanas” aktivitātes.  Pēc kopīgām pusdienām visi devāmies ekskursijā pa Pārgaujas novadu. Paldies Ungurmuižas pārstāvim O.Blauvam par sagatavoto radošo uzdevumu. Skolēniem bija jāatrod muižas teritorijā 10 dažādi objekti. Meklēšanu nedaudz iztraucēja lietus. Skolēniem grūtības sagādāja atrast kapličas durvju ornamentus.   Nākošais pieturas punkts bija mūsu lielākais ražošanas uzņēmums – PKS „Straupe”. Par  uzņēmumu stāstīja S.Veitmanis. Noslēgumā viesi varēja degustēt uzņēmumā ražoto produkciju – jogurtus, saldos biezpiena krēmus, dažādos sviestus, kā arī no Straupes piena tapušās konfektes „Gotiņa”, ko ražo Saldū. Paldies valdes priekšsēdētājam I.Balodim par atsaucību.  Ceļš tālāk vijās uz unikālo Līgatnes pārceltuvi. Izstāstot, ka dosimies uz pārceltuvi un celsimies pāri upei ar prāmi, dāņu skolotājas iedomājās, ka tas būs “īsts” prāmis, līdzīgs tiem, kādi kursē Dānijā starp salām.  Viņas bija patīkami pārsteigtas, ka šis transporta līdzeklis nemaz nelīdzinās tiem. Novada apmeklējums noslēdzās ar pazemes ezeru „Vējiņos” apmeklējumu.  Viesi ļoti vēlējās tos redzēt, jo viņu valstī šāda veida alu un ezeru nav. Paldies „Vējiņu” saimniekiem par uzņemšanu un S.Krujelei par stāstījumu un ekskursijām uz abiem pazemes ezeriņiem. Atgriežoties skolā, mūs jau gaidīja mūsu skolēnu vecāki, kas bija gatavi savās ģimenēs uzņemt dāņu skolēnus.

Trešdien projekta ietvaros devāmies uz Rīgu. Vēstures skolotāja skolēniem bija sagatavojusi uzdevumus. Tika izveidotas 3 grupas. Visiem bija jāsameklē pieci ievērojami objekti galvaspilsētā – Brīvības piemineklis, Rīgas pils, Nacionālā opera, Saeima, Doma laukums – un jānofotografējas pie tiem.  Lai vairāk uzzinātu par neatkarības atjaunošanas periodu Latvijā, devāmies uz Tautas frontes muzeju. Skolēni uzzināja par Baltijas ceļu, „perestroiku” un citiem mūsu valstij svarīgiem notikumiem 20. gs. beigās.  Ekskursija Rīgā noslēdzās ar Brāļu kapu memoriāla apmeklēšanu. Paldies skolotājai E.Pumpuriņai par ekskursijas sagatavošanu un vadīšanu.

Ceturtdien dāņu un latviešu skolēni kopā mācījās. Pirmā bija valodu stunda, ko vadīja skolotājas I.Kozlovska un S.Freiberga. Stunda sākās ar multiplikācijas filmu, skolēni strādāja ar latviešu alfabētu un veidoja videofilmiņu, izmantojot savu vārdu pirmo burtu. Otrā stunda bija deju stunda sk. G.Berķes vadībā. Viesi un mūsu skolēni iemācījās deju „Palaid puķīti pa dambi”, bet stundas otrajā pusē dāņu skolotājas un skolēni mums iemācīja dāņu tautas deju. Pēc pusdienām skolēniem skolotājas E.Pumpuriņas vadībā notika vēstures stunda. Bērni veidoja kopīgu Latvijas un Dānijas valstu vēstures laika līniju. Dāņi bija sagatavojuši informāciju par svarīgākajiem notikumiem pēdējā gadsimta laikā viņu valstī, savukārt latviešu skolēni meklēja pretī notikumus Latvijā šajā periodā. Pēdējā mācību stunda bija sports skolotājas R.Hmeļņickas vadībā. Skolēni aktīvi piedalījās dažādās stafetēs un sportiskos uzdevumos, rezultātā uzvarēja draudzība. Lai gan ārā laiks nelutināja, diena noslēdzās ar Cēsu apmeklējumu. Zelta rudens Pils un Maija parkā pārsteidza dāņu viesus.

Piektdiena bija  pēdējā kopā pavadītā diena. Sadalīti trijās grupās, skolēni keramikas darbnīcā skolotājas N.Ķibildas vadībā gatavoja svilpauniekus, skolas mācību virtuvē skolotājas S.Jonāses vadībā cepa ātros pīrādziņus un dažādus cepumus, gatavoja uzkodu „irbulīšus”, skolotājas A.Šūmanes vadībā pina aprocītes Latvijas un Dānijas karogu krāsās, gatavoja brelokus. Pirms noslēguma pasākuma skolēni devās ekskursijā uz Valmieras „Avotiem”, kur atrodas BMX muzejs un trase, meža labirints, minigolfa laukums. Skolēni iepazinās ar BMX vēsturi, izbrauca ar M.Štromberga velosipēdu, ar kuru viņš izcīnīja pirmo olimpiskā čempiona titulu, izstaigāja BMX trasi no starta līdz finišam.  Atpūtai noderēja 2 km garš meža labirints ar 6 uzdevumiem un minigolfs. Tad atgriezāmies skolā, kur kopā ar mūsu skolēnu vecākiem un skolotājiem atskatoties uz nedēļā redzēto un piedzīvoto, noslēdzām projekta 1. daļu.

Sestdien pēc pēdējās skolā pavadītās nakts viesi paēda brokastis un devās mājās.

2017. gada aprīlī mūsu Stalbes vidusskolas skolēni dosies uz Vester Skerninge Friskole Dānijā, kur norisināsies mūsu kopīgā projekta 2.daļa.

Paldies visiem, kas atbalstīja, piedalījās projekta aktivitāšu sagatavošanā un realizācijā, īpaši S.Auziņai un tiem 5.un 6.klases skolēnu vecākiem, kuri piekrita savās mājās uzņemt dāņu viesus.